Compostela, 8 de novembro do 2018 – O Outono Codax Festival retomou a actividade cunha mostra do traballo de Roberto Argüelles e completa a semana con dous concertos no Riquela e a Capitol.
Exposición Trash
O pasado venres inaugurábase a exposición Trash do vigués Roberto Argüelles que pode verse en A Reixa Tenda. Procedente do mundo do deseño gráfico a súa obra está influenciada polo mundo underground, o cine serie B, debuxos animados ou o cómic
Desde os comezos no deseño profesional Argüelles estivo moi ligado á música o que tamén influíu no seu traballo expositivo
Despois dunha época na que a cartelería parecía deixar de ter sentido o mundo das redes sociais reviviu esa parcela e hoxe é impensable un evento que non leve aparellado un cartaz adaptado aos distintos formatos
A exposición está instalada ata o día 30 e ademais de disfrutar dos debuxos de Roberto Argüelles un pode facerse con eles así que xa sabedes.
Apertura do Outono Codax
O primeiro concerto do Outono Codax Festival deixounos un magnífico sabor de boca no que, como xa ten sucedido en moitas ocasións, o teórico “teloneiro” tivo tanto protagonismo como o artista principal. Os Rad Trads demostraron porque son unha revelación en Nova York, teñen unha versatilidade que mantén unha liña moi clara en torno a sons moi americanos. Lembran desde un Jonathan Richman ata un John Cougar Mellencamp e fano cunha profesionalidade nacida das escolas das que proceden e onde se coñeceron. Pola súa The Tibbs parecen saídos dunha oficina de banca… ata que comezan a tocar; son pura eficiencia e a voz de Elsa Bekman complementa a perfección unha formación que triunfaría nos 50′ como o fai hoxe en día.
[ngg src=”galleries” ids=”98″ sortorder=”1351,1348,1349,1346,1347,1350″ display=”basic_slideshow”]
Esta fin de semana máis
E dobre cita esta fin de semana que comeza o venres na Sala Riquela cunha petición do público, o retorno de Luke Winslow King. O artista de Nova Orleans presentará nun acústico de balde o seu novo traballo, Blue Mesa. Luke é unha das voces máis autorizadas e respectadas dos novos tradicionalistas do son Nova Orleans (lendas como Taj Mahal ou Jack White quixeron compartir escenario con el). Guitarrista, cantante e compositor coñecido pola súa espectacular mestría coa guitarra e o seu interese polo blues de antes da Segunda Guerra Mundial, o seu estilo transita nunha exquisita e ecléctica mestura de blues, jazz, soul, rhythm& blues, rock, e mesmo folk e clásica, curtida a base de concertos nos clubs do barrio francés de Nova Orleans.
Maren Ladson
O sábado a ourensá Maren Ladson encargarse de abrir o escenario da Capitol. A ollos da crítica Ladson é unha anomalía no mellor sentido, resulta bastante incrible que alguén grave un primeiro disco con apenas 19 anos e presente este nivel de imaxinación compositiva, profundidade nas letras e capacidade de interpretación. Pero é que case nada na vida de Marem Ladson resulta moi normal. O seu precoz talento, a súa seguridade sobre o escenario, a súa madurez, sorprenden inmediatamente.
Esta aparición estelar foise fraguando en distintos escenarios. Con apenas un single ( All My Storms, 2017) chamou a atención da crítica, catalogando á galega/estadounidense (nada en Ourense de nai ourensá, pai neoiorquino, xogador de baloncesto na liga española) como unha das promesas máis firmes do panorama musical actual. A promesa faise agora realidade no seu disco de debut homónimo, co que chega ao Outono Códax na súa primeira xira de presentación discográfica, para soar tan aditiva e elegantemente en directo como o fai nas súas once pistas de estudo.
Marta Ren & the Groovelvets
Din que é unha das mellores voces femininas de Europa. Para moitos descoñecida, pese a ser portugueses, e sen embargo cunha axenda de concertos moi cargada como demostra os meses que a organización do Outono Codax leva detrás dela.
A voz de Ren é comparada pola crítica coas grandes Marva Whitney, Vicki Anderson ou a inconmensurable Sharon Jones. Pouco máis que engadir.
Ren comezou na música con tan só 14 anos coa formación Sloppy Joe, coa que chegou a gravar un primeiro traballo de estudo; posteriormente fíxose un oco na escena lusa coa súa seguinte formación, The Bombazines, coa que lanzou dous discos, e finalmente un reputado nome en Europa con The Groovelvets. Os portugueses inspiran os seus sons no soul e o funk clásicos, con referencias como James Brown, Marva Whitney, Otis Redding ou Vicki Anderson, e o seu debut con Stop Look Listen, o seu primeiro traballo de estudo repleto de visceral e poderoso deep funk, situounos como unha das actuais referencias obrigadas no circuíto europeo.
E máis cara fin de mes
A seguinte cita será xa o sábado 24 cun interesante coloquio con Fernando Navarro (El País / La Ruta Norteamericana), feira de discos, sesion out sorpresa e xa pola noite J.P. Bimeni and The Black Belts e Natty Congeroo and the Flames of Rhythm.